Jesteś tutaj: Bip -> Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności w Oświacie Miejskiej w Otwocku

 

Oświata Miejska w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Oświaty Miejskiej w Otwocku.

Data publikacji strony internetowej: 05.02.2018 r.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 09.05.2025 r.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł (np. skan dokumentów tekstowych nie jest możliwy do odczytania przez OCR a powinien posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie),
  • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
  • zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Deklarację sporządzono dnia: 09.05.2025 r.

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 09.05.2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot.

Na stronie internetowej można korzystać z:

  • podwyższonego kontrastu (czarne tło, żółte litery)
  • możliwości powiększenia wielkości liter na stronie
  • mapy strony

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.

Dostępne są również następujące skróty klawiaturowe:

  • ALT+SHIFT+0 – wróć na początek strony,
  • ALT+ SHIFT+1 – wyszukiwarka,
  • ALT+ SHIFT+3 – przejdź do danych kontaktowych,
  • ALT+ SHIFT+9 – przejdź do mapy serwisu.

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest informatyk, adres poczty elektronicznej: it@oswiata-otwock.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Ponadto w Oświacie Miejskiej w otwocku powołano koordynatora ds. dostępności – Panią KINGĘ CHMIELEWSKĄ adres e- mail: kinga.chmielewska@oswiata-otwock.pl

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

SIEDZIBA

Oświata Miejska, ul. Johna Lennona 4, 05-400 Otwock.

Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Johna Lennona.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz w budynku jest bezkolizyjny, nie posiada progów, a także znajduje się na jednym poziomie. Dla chcących załatwić sprawę w części niedostępnej dla osób poruszających się na wózkach części budynku,  każdy pracownik Oświaty Miejskiej prowadzi obsługę klienta niepełnosprawnego.

 

Dostosowanie schodów

Przy drzwiach wejściowych znajdują się trzystopniowe  schody przy których brak jest wjazdu dla wózków.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostępność platform

Brak platform.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnych

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe są realizowane przez każdego pracownika Oświaty Miejskiej.

Dostosowanie parkingów

Na parkingu przy ul. Johna Lennona wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zgłoszenie można wysłać e- mailem na adres oswiata-otwock@oswiata-otwock.pl lub dostarczyć w wersji papierowe bezpośrednio do sekretariatu Oświaty Miejskiej.

Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku

W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.

 

Informacje dodatkowe

Koordynator ds. dostępności podejmuje działania mające na celu zapewnienie jak najlepszych warunków dostępu do usług i przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wdrożone rozwiązania są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz standardami dostępności, jednak w przypadku napotkania barier lub trudności zachęca się do zgłaszania uwag i sugestii.

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

  • Informacja o braku dostępności (pobierz)
  • Wniosek o zapewnienie dostępności (pobierz)
  • Wniosek z żądaniem o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej (pobierz)

Wniosek o zapewnienie dostępności

Do Oświaty Miejskiej w Otwocku można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej (dalej „wniosek”) oraz

  • poinformować o braku dostępności;
  • złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
  • złożyć skargę na brak dostępności.

 

Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Oświaty Miejskiej osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Oświaty Miejskiej z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno -komunikacyjnej

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy;
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym;
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy

 

Termin realizacji

Zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od  dnia złożenia wniosku, to Oświata Miejska niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach, opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłużej niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Oświaty Miejskiej jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

Złożenie wniosku

Wniosek można:

  • przesłać na adres : Oświata Miejska ul. Johna Lennona 4, Otwock 05-400;
  • złożyć w sekretariacie Oświaty Miejskiej w Otwocku w godz. 7.30 – 15.30;
  • przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl)

 

KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI

 

Na podstawie Art. 14. Ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020  r. poz. 1062) na Koordynatora do spraw dostępności w Oświacie Miejskiej w Otwocku została wyznaczona Pani Kinga Chmielewska.

Do zadań Koordynatora należy przede wszystkim:

  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do Oświaty Miejskiej w Otwocku,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności Oświaty Miejskiej w Otwocku w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

KONTAKT

Kinga Chmielewska

TEL.  22 788-93-77

E- MAIL  kinga.chmielewska@oswiata-otwock.pl

 

OBSŁUGA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Oświata Miejska w Otwocku  mieści się w budynku parterowym znajdującym się

przy ulicy Johna Lennona 4. Budynek znajduje się na terenie zamkniętym z wejściem przez furtkę.

Miejsca parkingowe znajdują się wzdłuż ulicy Johna Lennona.

Przed budynkiem jest 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Przed wizytą umów się telefonicznie lub e- mailowo na spotkanie zgłaszając, iż będziesz potrzebował pomocy. Pracownik spotka się z Tobą przy wejściu głównym.  Pomoże Ci  on poruszać się po budynku.

 

Do budynku możesz wejść:

– z psem asystującym,

– z psem przewodnikiem,

– z  osobą przybraną (osobą, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw).

 

Załączniki:

1. Informacja o braku dostępności

2. Skarga na brak dostępności

3. Wniosek o dostępność

4. Raport o stanie zapewnienia dostępności 2021 r

5. Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025 r

6. Plan poprawy dostępności